parallax background

PREMIJERA „MAMU MU JEBEM KO JE PRVI POČEO“ na Sceni Studio

A tempo u CNP-u
04/04/2017
Repertoar za Maj
01/05/2017

PREMIJERA „MAMU MU JEBEM KO JE PRVI POČEO“ na Sceni Studio

U nedjelju 23. aprila na Sceni Studio u okviru programskog segmenta Scene Akademija Crnogorskog narodnog pozorišta, premijerno će biti izvedena predstava Dejana Dukovskog „Mamu mu jebem ko je prvi počeo“, u režiji Luke Kortine.

Predstava je diplomski rad studenata III godine studijskog programa Gluma u klasi redovnog profesora Branimira Popovića FDU Cetinje i biće izvedena na dvadesetogodišnjicu praizvođenja ovog komada u Makedonskom narodnom teatru u Skoplju.

Dramaturg i asistent režije je Balša Poček, scenografkinja Ivanka Vana Prelević, kostimografkinja Tijana Todorović, scenski pokret je osmislila Tamara Vujošević Mandić, asistentkinja kostimografa je Ana Krgović, muzički saradnik Rade Vukčević, izvršna producentkinja Janja Ražnatović.

U predstavi igraju: Goran Vujović, Milica Šćepanović, Marko Todorović, Vanja Jovićević, Vukan Pejović i Anđela Radović.

 


 

Tekst sam pisao početkom nesretnih devedesetih na ovim prostorima.  Na neki način to je bila reakcija pogleda na rat iz blizine. Ogorčenost tog pogleda osjeća se i u tekstu. Ogorčeni pogled palih anđela. Nisam htio da pišem o ratu ili da komentarišem tadašnju politiku i vojne strategije, tekst je omaž mitskim pozorišnim situacijama  o ljubavi i ratu,  seksu i nasilju. Sve scene su replika već postojećih scena svjetske dramaturgije. Pretpostavio sam neke stvari… Kao na primer da je mladi lik Šekspirovog  Hamleta mogao u Viternbergu da sretne već ostarjelog punog znanja dekadentnog Marlovog Fausta. Naučio da sumnja. Kao što sam tih godina naučio i ja.

Dejan Dukovski

 

 Shvatio sam da treba da se osvrnem na stare stvari i predstavim ih u novom svijetlu. Drama „Mamu mu jebem ko je prvi počeo“ mi je sama nametnula pitanje šta se dešava kada prestane blagostanje, odnosno stanje u kojem ne postoje posljedice, i počne život. To je bio trenutak kada sam odlučio da radim predstavu po ovom tekstu, jer proces predstave je jedini način za razumijevanje pitanja i dobijanje odgovora. Saradnja sa novom generacijom glumaca, kao i princip po kojem svi oni igraju više likova, mi je pomogla naći univerzalni smisao za ovaj tekst u kojem oni kroz svaku scenu proživljavaju jedan cijeli život.

Luka Kortina